ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το Ιωβηλαίο 2025 τονώνει την οικονομία της Ρώμης, όμως αυξάνει και το κόστος στέγασης | Ειδησεις

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια προσκυνητές θα επισκεφθούν το Βατικανό και την ιταλική πρωτεύουσα

Το «Ιωβηλαίο της Ελπίδας» αναμενέται να τονώσει σημαντικά την οικονομική ζώη της Ρώμης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περισσότεροι από 30 εκατομμύρια προσκυνητές θα επισκεφθούν το Βατικανό και την ιταλική πρωτεύουσα.

Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, μισό εκατομμύριο επισκέπτες έχουν περάσει την Ιερά Πύλη της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου. Είναι πολύ νωρίς για να εκτιμήσουμε το συνολικό οικονομικό αντίκτυπο του Ιωβηλαίου.

Αυτό υποστηξρίζει ο Φίλιππο Σαλάτα, καθηγητής οικονομικών του Πανεπιστημίου La Sapienza στη Ρώμη. Ακόμη, κανει λόγο για υπεραισιόδοξες προβλέψεις σύμφωνα με το euronews.com

«Έτσι συμβαίνει πάντα. Στην αρχή μεγάλων γεγονότων αναζητούμε εκτιμήσεις για τον συνολικό αριθμό επισκεπτών ή τον οικονομικό αντίκτυπο, που συνήθως τείνουν να υπερεκτιμώνται. Όμως το 2000 το Ιωβηλαίο έχει ωφελήσει σημαντικά την οικονομία. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Όπως τότε, έτσι και τώρα η Ρώμη εκμεταλεύεται την ευκαιρία. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας που συνήθως αφορούν φτωχότερα κοινωνικά στρώματα, όμως την ίδια ώρα έχουμε σημαντική αύξηση του κόστους στέγασης» υποστηρίζει ο καθηγητής οικονομικών Φιλίππο Σελάτα.

Νέα πανεπιστημιακή μελέτη επιβεβαιώνει τις απόψεις του καθηγητή οικονομικών.

«Το 2023 καταγράψαμε αύξηση 13% στο κόστος ενοικίασης κατοικιών σε σύγκριση με το 2022. Φέτος, η πρόβλεψη είναι για αύξηση έως και 17%. Αυτό συμβαίνει σε μια ήδη επιβαρυμένη αγορά κατοικίας. Η Ρώμη έχει περιορισμένη διαθεσιμότητα ενοικιαζόμενων ακινήτων και οι παρεμβάσεις των δημόσιων φορέων δεν αρκούν για να λύσουν το πρόβλημα» εκτιμά ο ερευνητής Μαρτίνο Μπελινκάμπι.

Οι τιμές αυξάνονται και ο αριθμός των διαθέσιμων ακινήτων για μακροχρόνια μίσθωση συνεχώς μειώνεται. Όμως και πολλές εξοχικές κατοικίες αναμένεται να παραμείνουν ξενοίκιαστες.

Ο Αλεσάντρο Γκαλάρντο είναι ιδιοκτήτης ενός bed and breakfast και κτηματομεσίτης. Γνωρίζει καλά την αγορά.

«Οι προσκυνητές συνήθως δεν μένουν σε εξοχικές κατοικίες. Οι περισσότεροι επιλέγουν μέρη όπου μπορούν να φιλοξενηθούν με άλλους προσκυνητές και ξοδεύουν πολύ λιγότερα. Επιπλέον, πολλοί επισκέπτες δεν θέλουν να περιτριγυρίζονται από πλήθη. Μένουν στα περίχωρα ή επιλέγουν να αναβάλουν την επίσκεψή τους για ένα ή δύο χρόνια. Τον Ιανουάριο, τον πρώτο μήνα του Ιωβηλαίου, οι κρατήσεις μειώθηκαν κατά 60 έως 75% σε σύγκριση με προηγούμενα έτη» υποστηρίζει ο μεσίτης Αλεσάντρο Γκαλάρντο

Η «αιώνια πόλη» εδώ και καιρό προσπαθεί να περιορίσει τις επιτπώσεις του υπερτουρισμού. Το ερώτημα είναι αν θα αξιοποιήσει το Ιωβηλαίο του 2025 ώστε να βελτίωσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά και την οικονομική τους κατάσταση.

Η λέξη “ιωβηλαίο” -κυριολεκτικά, “το φύσημα του κέρατου” στα εβραϊκά- ορίζεται στο Λευιτικό 25:9 ως το σαββατικό έτος μετά από επτά κύκλους των επτά ετών (49 χρόνια). Το πεντηκοστό έτος επρόκειτο να είναι μια περίοδος εορτασμού και χαράς για τους Ισραηλίτες. Το κέρας του κριού ηχούσε τη δέκατη ημέρα του έβδομου μήνα για να ξεκινήσει το πεντηκοστό έτος της καθολικής λύτρωσης.

Το Ιωβηλαίο αφορούσε ένα έτος απαλλαγής από το χρέος (Λευιτικό 25:23-38) και από κάθε είδους δουλεία (εδ. 39-55). Όλοι οι φυλακισμένοι και οι αιχμάλωτοι απελευθερώνονταν, όλοι οι δούλοι ελευθερώνονταν, όλα τα χρέη διαγράφονταν και όλη η περιουσία επέστρεφε στους αρχικούς ιδιοκτήτες της. Επιπλέον, κάθε εργασία έπρεπε να σταματήσει για ένα έτος και όσοι δεσμεύονταν με συμβάσεις εργασίας απαλλάσσονταν από αυτές. Ένα από τα οφέλη του Ιωβηλαίου ήταν ότι τόσο η γη όσο και οι άνθρωποι μπορούσαν να ξεκουραστούν.

Το Ιωβηλαίο παρουσιάζει μια όμορφη εικόνα των θεμάτων της Καινής Διαθήκης για τη λύτρωση και τη συγχώρεση. Ο Χριστός είναι ο Λυτρωτής που ήρθε για να ελευθερώσει όσους είναι σκλάβοι και φυλακισμένοι στην αμαρτία (Ρωμαίους 8:2, Γαλάτας 5:1, 3:22). Το χρέος της αμαρτίας που οφείλουμε στον Θεό πληρώθηκε στον σταυρό, καθώς ο Ιησούς πέθανε για λογαριασμό μας (Κολοσσαείς 2:13-14), και το χρέος μας αφέθηκε για πάντα. Δεν είμαστε πλέον δέσμιοι, δεν είμαστε πλέον σκλάβοι της αμαρτίας, αφού απελευθερωθήκαμε από τον Χριστό, και μπορούμε πραγματικά να εισέλθουμε στην ανάπαυση που παρέχει ο Θεός, καθώς παύουμε να κοπιάζουμε για να γίνουμε αποδεκτοί στον Θεό με τα δικά μας έργα (Εβραίους 4:9-10).

Πηγή: pagenews.gr


Source link

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button