ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
LIFESTYLE

O μοντέρ βίντεο γάμων έγινε σκηνοθέτης και διεκδικεί το χρυσό αγαλματίδιο για το Anora

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ποιος είναι ο Σον Μπέικερ

Γεννημένος το 1971 στη Νέα Υόρκη, ο Σον Μπέικερ σπούδασε κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, όπου ανέπτυξε το πάθος του για την ανεξάρτητη σκηνοθεσία.

Στα τέλη των 90s ο Μπέικερ ήταν κάθε άλλο παρά σίγουρος πως θα ακολουθούσε μια καριέρα στο χώρο του θεάματος και φυσικά χρειάστηκε να κάνει ό,τι να ’ναι δουλειές για να επιβιώσει.

Συγκεκριμένα, έχει δηλώσει πως εργαζόταν ως μοντέρ βίντεο για γάμους και εταιρείες, δίχως να διστάζει να βγάζει λεφτά ως «πειρατής». Σε συνέντευξή είχε πει ότι στο σπίτι του είχε περίπου δέκα VCR για να αντιγράφει ταινίες σε κασέτες τις οποίες, έπειτα, πουλούσε για τα προς το ζην.

Γύρω στο 2000, λίγο αφότου ο Μπέικερ κατάφερε να απεξαρτηθεί από τα οπιοειδή, έπρεπε να ξαναχτίσει τη ζωή του από την αρχή. Είχε απολυθεί και από το τηλεοπτικό σόου Greg the Bunny, που ο ίδιος είχε συνδημιουργήσει και το οποίο είχε πάρει το πράσινο φως από το Fox. Είχε ξεκόψει από πολλούς, είχε χάσει φίλους και παρέμεινε στη Νέα Υόρκη, ενώ πολλοί από τους συνεργάτες του στον κινηματογράφο είχαν ήδη μετακομίσει στη Δύση.

Ωστόσο, ήταν αποφασισμένος να προσπαθήσει ακόμα μια φορά να γίνει σκηνοθέτης. «Έκανα τα πάντα για να αποφύγω μια δουλειά 9 πμ – 5μμ», λέει. «Ήθελα να μείνω συνδεδεμένος με τη βιομηχανία, ακόμα κι αν ήμουν στην πιο απόμακρη γωνιά της».

Δούλευα για μια εταιρεία που βιντεοσκοπούσε γάμους», θυμάται. «Σαν αυτούς που βλέπεις στα περιοδικά της Μάρθα Στιούαρτ».

Οι περισσότεροι γάμοι που κινηματογραφούσε γίνονταν σε εθνοτικές κοινότητες της Νέας Υόρκης. Ένας από αυτούς πραγματοποιήθηκε στο Μπράιτον Μπιτς, όπου τον σημάδεψε η αντίθεση ανάμεσα στη ρωσική αριστοκρατική κουλτούρα και τον μουντό καιρό – μια εμπειρία που φύτεψε τον πρώτο σπόρο για την Anora.

Η Anora είναι η τελευταία του ταινία η οποία θριάμβευσε στα Independent Spirit Awards μία ανάσα πριν τα Όσκαρ, όπου έχει έξι υποψηφιότητες. Το «Anora» θεωρούνταν φαβορί και για το κορυφαίο βραβείο των BAFTA, εκείνο της Καλύτερης Ταινίας, ωστόσο επικράτησε η ταινία Conclave. 

Η ταινία αφηγείται την ιστορία της Ανόρα ή Άνι – μιας εξωτικής χορεύτριας και συνοδού – που μεγάλωσε στο Μπράιτον. Όταν γνωρίζει τον Βάνια, γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη (Mark Eydelshteyn) γίνεται η «φίλη του για μια εβδομάδα» με αντάλλαγμα 15.000 δολάρια.

Στη συνέχεια, παντρεύονται στο Λας Βέγκας, μόνο για να βρεθεί αιχμάλωτη από τους σωματοφύλακες των γονιών του, που προσπαθούν να ακυρώσουν τον γάμο πριν τα αφεντικά τους πατήσουν αμερικανικό έδαφος.

Η ηθοποιός και πρωταγωνίστρια της ταινίας «Anora» Μάικι Μάντισον στα βραβεία BAFTAΗ ηθοποιός και πρωταγωνίστρια της ταινίας «Anora» Μάικι Μάντισον στα βραβεία BAFTA
Η Μάικι Μάντισον με το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στα BAFTA/REUTERS/Toby Melville TPX IMAGES OF THE DAY

Όσο για την 25χρονη πρωταγωνίστρια του Anora και φαβορί για το Όσκαρ A’ γυναικείου ρόλου Μάικι Μάντισον είναι αυτό που λέμε «το καλό παιδί του Χόλιγουντ». Ο ρόλος γράφτηκε πάνω της.

Η Μάντισον τράβηξε για πρώτη φορά την προσοχή του σκηνοθέτη Σον Μπέικερ όταν υποδύθηκε μια οπαδό του Manson στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο «Once Upon a Time… in Hollywood». Αργότερα, το 2022, όταν την είδε στην ταινία τρόμου «Scream V» επιβεβαίωσε την απόφαση ότι η Μάικι ήταν η ιδανική Ani του.

«Ο Σον έχει αφιερώσει την καριέρα του στο να αφαιρέσει το στίγμα από τη σεξεργασία μέσα από ιστορίες με περιθωριακούς ανθρώπους. Το κάνει με ειλικρίνεια και χιούμορ. Πραγματεύεται πολλά σκοτεινά θέματα, αλλά τα ανατρέπει και τα διαποτίζει με χιούμορ. Οπότε τον εμπιστεύτηκα απόλυτα και ήξερα ότι θα συνεργαζόμασταν καλά» λέει η Μάντισον για την συνεργασία τους.

Κι ενώ το στιλ του χαρακτηρίζεται από ρεαλισμό και αυθεντικότητα, η αλήθεια είναι ότι ο ίδιος είναι ο απόλυτος «insider-outsider»: εξοικειωμένος με τις ζωές στο περιθώριο, αλλά ταυτόχρονα και παρατηρητής της χολιγουντιανής λάμψης.

Για τον Μπέικερ, η μεγαλύτερη πρόκληση τώρα είναι πώς να συνεχίσει να αντλεί έμπνευση από το περιθώριο, ακόμα κι όταν η επιτυχία τον φέρνει πιο κοντά στο κέντρο. «Πρέπει να βυθίζεσαι λίγο σ’ αυτό τον κόσμο», παραδέχεται. «Κάποιες φορές γίνεται επικίνδυνο, είτε μιλάμε για ναρκωτικά είτε για οτιδήποτε άλλο. Αν ξανακυλήσω στα οπιοειδή, είναι σαν αυτοκτονία. Είναι ρίσκο. Αλλά δεν μπορώ να γράψω τις ιστορίες μου μένοντας στο Γουέστ Χόλιγουντ».

«Μετά την προβολή της Anora στο Μπρούκλιν, έβαλα να ακούσω το Greatest Day των Take That – το τραγούδι που παίζει στη σκηνή της ταινίας λίγο πριν τα πάντα καταρρεύσουν – και μπήκα στο μετρό, κατευθυνόμενος προς το Μπράιτον Μπιτς. Όμως, κατέβηκα πριν φτάσω εκεί» είπε σε συνέντευξή του.



Source link
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Back to top button